Översikt

Vår policy för återbetalning och returer gäller i 30 dagar. Om 30 dagar har gått sedan ditt köp kan vi inte erbjuda dig full återbetalning eller utbyte.

För att vara berättigad till en retur måste ditt föremål vara oanvänt och i samma skick som du mottog det. Det måste också vara i den ursprungliga förpackningen. För att slutföra din retur kräver vi ett kvitto eller köpbevis.

    Vänligen skicka inte tillbaka ditt köp till oss.

    Det finns vissa situationer där endast partiella återbetalningar beviljas:

    • Alla föremål som inte är i sitt ursprungliga skick, är skadade eller saknar delar av skäl som inte beror på vårt fel.
    • Alla föremål som returneras mer än 30 dagar efter leverans

    Återbetalningar

    När din retur mottagits och inspekterats skickar vi ett e-postmeddelande för att meddela dig att vi har mottagit din returnerade vara. Vi kommer också att meddela dig om godkännandet eller avslaget på din återbetalning.

    Om du godkänns kommer din återbetalning att behandlas, och en kredit kommer automatiskt att appliceras på ditt kreditkort eller ursprungliga betalningsmetod inom ett visst antal dagar.

    Försenade eller saknade återbetalningar

    Om du inte har fått en återbetalning än, kolla först ditt bankkonto igen.

    Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning officiellt postas.

    Kontakta därefter din bank. Det tar ofta lite tid innan en återbetalning postas.

    Om du har gjort allt detta och fortfarande inte har mottagit din återbetalning, vänligen kontakta oss på {e-postadress}.

     

    Utbyten

    Vi ersätter endast varor om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta ut den mot samma vara, skicka oss ett e-postmeddelande på {e-postadress} och skicka din vara till: Violvägen 7, 06100 Borgå.

    Presenter

    Om varan markerades som en present vid köpet och skickades direkt till dig kommer du att få en presentkredit för värdet av din retur. När den returnerade varan mottagits kommer ett presentkort att skickas till dig.

    Om varan inte markerades som en present vid köp, eller om presentgivaren hade beställningen skickad till sig själva för att ge dig senare, kommer vi att skicka en återbetalning till presentgivaren och de kommer att få reda på din retur.

    Returfrakt

    För att returnera din produkt ska du skicka din produkt till: Violvägen 7, 06100 Borgå.

    Du kommer att ansvara för att betala dina egna fraktkostnader för att returnera ditt föremål. Fraktkostnader återbetalas inte. Om du får en återbetalning kommer kostnaden för returfrakt att dras av från din återbetalning.

    Beroende på var du bor kan tiden det tar för din utbytta produkt att nå dig variera.

    Om du returnerar dyrare föremål kanske du överväger att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi kommer att motta din returnerade vara.

    Behöver du hjälp?

    Kontakta oss på [email protected] för frågor relaterade till återbetalningar och returer.